perjantai 31. toukokuuta 2019

Äkkilähtöristeily Tallinnaan 25.5.

Moikka!

Viime lauantaina 25.5.minun piti lähteä Oulaisiin mummuni synttäreille. Mummu täytti 90 v 28.4, juhlat pidettiin kuukautta myöhemmin. Tilasin taksin  rautatieasemalle edellisenä iltana. Sain tilausvahvistuksen tekstiviestillä. Lauantaiaamuna menin pihalle odottamaan taksia. Sitä ei näkynyt missään. Vartin odotettuani soitin Matkapalvelukeskukseen ja kysyin, missä auto viipyy. - Me ei olla saatu sulle nyt autoa, keskuksen työntekijä vastasi, niimpä siirrettiin tilaus Taksi Helsingille.
Valitettavasti sieltäkään ei löytynyt invataksia minulle.
Lempparikuskini Asko on vapaalla viikonloppuisin, joten hänestäkään ei nyt ollut apua.

Päätin mennä asemalle metrolla. Väsyneenä menin vahingossa väärään metroon ja myöhästyin junasta. Yritin saada pyörätuolipaikkaa kahteen seuraavaan junaan, ne olivat varattuja kummassakin. Onnibussin asiakaspalvelusta ei vastattu. Ylivieskassa ei ollut lentokenttää, joten soitin surullisena mummulle, että en valitettavasti pääse juhliin.

Olin herännyt turhaan kymmentä vaille viisi aamulla. Kylläpä harmitti ja suututtikin suoraan sanottuna. Sukulaiset ovat aina olleet minulle tärkeitä ja viihdyn sukujuhlissa tosi hyvin.
Soitin myös vanhemmilleni ja kerroin tilanteen. -Keksikää jotain muuta kivaa, äiti ehdotti.

Käytiin Soilen kanssa  asemalla Hesessä ja mietittiin varasuunnitelmaa. - Lähettäskö risteilylle, hän ehdotti.
Soitin Tallinksiljan myyntipalveluun ja kysyin, olisiko illan risteilylle vielä invahyttejä vapaana Silja Europalla? Invahytti ilman merinäköalaa maksoi pronssitason Club one-asiakkaalle 20 euroa. Varasin risteilyn. Päivänokosten jäkeen menimme taksilla Länsiterminaaliin ja sieltä Silja Europalle.

Hyttimme oli invahytti ilman merinäköalaa. Se oli ihan ok,vessan ja eteisen välinen kulma oli hiukan ahdas. Vessasta poistuminen oli hankalaa. Hytti oli siisti, mutta ei erityisen viihtyisä. Hyvää tuuria oli silti matkassa, kun sain invahytin näin lyhyellä varoitusajalla.

Menimme syömään Grill Houseen. Valitsimme alku-ja jälkiruokapöydän, erinomainen vaihtoehto, ei tullut ähkyä.

Nautimme myös trubaduurista ja tanssimusiikista, illalla nauroimme yhdessä Kummelille, katsoimme sitä Youtubesta. Nukkumaan menimme noin puoli kolmen aikaan aamuyöstä, siksi emme nyt jaksaneet mennä aamulla maihin.

Aamupalaksi söimme kahvilassa isot katkarapuleivät, joissa oli reilusti katkarapua, shoppailin myös meikkejä ja karkkia, yhden huulikiillon ja muutaman breezerin sekä herkullista savujuustoa.

Reissu oli onnistunut. Silti, palvelut ja taksi, pitäisi saada toimintavarmemmaksi. Risteilylle pääsee aina, mummun synttärit ovat ainutlaatuinen tilaisuus.

Ja jos asiakas möhästyy taksisysteemin puutteiden takia lennolta, hän ei saa rahojaan takaisin ja matkaelämys jää kokematta. Siksi matkapalvelukeskuksen toiminnan puutteet on ehdottomasti korjattava mahdollisimman pian.