keskiviikko 9. tammikuuta 2019

Kokemuksia ja kommelluksia lentokentällä


Moikka! Nyt Karibian-risteily on jo hyvin lähellä. Kaikki ulkomaanmatkani yhtä lukuunottamatta ovat alkaneet Helsinki-Vantaan lentokentältä, joten nyt onkin hyvä hetki muistella siellä tapahtuneita asioita ja kommelluksia. Hiukan pahoittelen sitä, ettei minulla ole kaikista sattumuksista kuvia.

Ensimmäinen kommellus tapahtui jo noin 15 vuotta sitten. Olin menossa iltapäiväkoneella Helsingistä Kajaaniin. Muistaakseni siellä pidettiin silloin cp-liiton kevät - tai syyspäivät.

Minulla oli nälkä. Ajattelin, että ehdin vielä syömää mehun ja leivän tai sämpylän. Yhtäkkiä tulee kuulutus: - Matkustajat Arvio ja Lampinen, Arvio ja Lampinen, teitää odotetaan jo portilla.. Avustajani Jenni lähtee äkkiä työntämään pyörätuoliani kovalla vauhdilla, vammaiset pääsevät yleensä ensimmäisinä koneeseen. Ehdimme lennolle, vaikka kiire tuli.


Toinen juttu tapahtui muutama vuosi sitten. Olimme lähdössä Tuulan kanssa viikon tai kymmenen päivän reissulle. Olin jo pakannut, passi oli voimassa ja kaiken piti olla kunnossa. Matkaa edeltävänä iltana  minulle tuli kuitenkin epävarma olo. Oliko Tuulan työsopimus varmasti voimassa?
Monilla kunnilla on sääntö, että jos työsopimus ei ole voimassa, avustaja ei saa palkkaa. Siksi huolestuin.


Mietin ja mietin, oloni oli yhä epävarma. Lopulta soitin Tuulalle. Lentomme lähti aikaisin aamulla, joten Tuula yöpyi täällä pk-seudulla jonkun ystävänsä luona. Kysyin myös, voisiko Tuulan mies Sami tarkistaa asian, mutta hänkään ei ollut kotona. Onneksi lentokentältä löytyi postilaatikko, ja postitimme sieltä uuden työsopimuksen. Kaikki meni hyvin.







Ja muutaman olen tietysti ollut karkkikaupassa tai Body Shopissa silloin, kun oli pitäny olla jo portilla.. Aina olen kuitenkin ehtinyt koneeseen. Rakastan kakkosterminaalin tunnelmaa ja Special Passenger-tiskin palvelevia työntekijöitä. Olette aina niin iloisia!









Odotan innokkaasti Karibialle lähtöä.. Matkakuume nousee! Olen kuin joulupukkia odottava lapsi!





Ei kommentteja: