sunnuntai 21. helmikuuta 2021

Viikonloppu Siilinjärven Kunnonpaikassa

Moikka!

Lähdin Siilinjärvelle ic-junalla klo 11. Menin taksilla rautatieasemalle ja avustajani tuli junaan Lahdesta. Rautatieasemalla maksoin omavastuun taksille, mutta en muistanut sanoa kuskille, - voitko laittaa lompakon vyölaukkuun tai reppuun?

No,junamatka sujui hyvin. Se kesti noin neljä ja puoli tuntia. Kun pääsimme Kunnonpaikkaan ja olin maksamassa taksia, en löytänytkään lompakkoani. Se ei ollut vyölaukussa, repussa,  jalan sivussa eikä taksin lattialla.

Menimme sisälle ja pyysin laskun. Taksi lupasi ilmoittaa jos lompakko löytyisi. No ei löytynyt sieltäkään.

Soitin vr:lle, Siilinjärven poliisilaitokselle ja löytötavaratoimistoon. Kunnonpaikan henkilökunta antoi muutaman lohtusuklaan. Alkoi kuitenkin olla jo nälkä ja menin ravintolaan pitsalle.

Pizza oli iso, otin siitä puolet mukaan. Sitten olikin jo kuutamouinnin aika. Odotin sitä innolla. Allastilat oli valaistu tosi himmeästi. Frank Sinatraf tai muu ra Altaat olivat vanhemmat kuin Imatralla. Toiseen altaaseen pääsin ramppia pitkin. Siellä vesi oli tosi kylmää, ja pystyin uimaan vain vartin. Lämpimään altaaseen oli tuolihissi, mutta se ei kääntynyt ollenkaan. Kääntöominaisuus olisi helpottanut siirtymistämme paljon.

Altaalta saunaankin mennessä piti osa matkasta kulkea takaperin, niin ahtaat ja sokkeloiset tilat olivat.

Pääsimme kuitenkin höyrysaunaan ja tavalliseen saunaan, ihanaa!

Uinnin jälkeen söin pitsan loppuun huoneessa. Se oli aika tilava, mutta eteisessä ja vessassa oli kynnyksiä. Kynnykset olivat korkeita ja vaikeuttivat selvästi vessaan menoa ja sieltä poistumista.

Eteisen kynnys

Rupesi jo väsyttämäänkin, mutta nukuin huonosti, koska tyyny oli liian iso ja kova, hävinnyt lompsakin pyöri mielessä. Aamupala oli ihan perus-ok, odotin monipuolisempaa. Imatralla parempi.

Lauantaina oli ihana ulkoilusää ja nautimme siitä tunnin.

Talvipäivä Kallaveden rannalla.

Illalla pääsimme lämpimään altaaseen ja uinninvalvoja oli molempina päivinä todella ystävällinen.
Toki allas- ja muutkin tilat vaatisivat jo remonttia, Kunnonpaikka on rakennettu 70-luvulla ja se näkyy.
Loppuilta oli tylsä. Karaokea ei ollut ja ravintola meni jo kymmeneltä. Seuraava päivä meni kotimatkassa. Oli ihan kiva reissu, seuraavan kerran menen Nokian Edeniin tai Imatran tai Aulangon kylpylään.